God morgon!

God morgon! Nu var det längesen! 
 
Måndag idag och som alltid på måndagar så tycker jag att det är skönt med en ny vecka. Fräscht på något vis! Mea är på förskolan till lunch och jag och Melinn skulle ha vart på BVC. Jag valde dock att avboka tiden eftersom att hon är så förkyld. Ingen feber eller så men snorig och allmänt gnällig och sur pga det. Hon sover som tur är på nätterna men på dagarna vill hon sällan sova. I skrivande stund har hon iaf somnat och sover djupt! Det behöver hon ♡
 
Vi har lite smått börjat planera renovering här hemma. Jag har blandade känslor inför det eftersom att Melinn är liten än. All tid vi har tillsammans nu hela familjen första året har vi värderat högt. Vi har ju turats om lite med föräldrarledigheten och jobbat halva dagar osv men just tiden när vi väl är hemma tillsammans har känts jätteviktigt. Jag har inte velat lägga tid på sånt som vi lika gärna kan göra senare helt enkelt. Vi har lagt golv, målat och tapetserat i sovrummen men det har ändå gått fort och vi har tagit ett rum i taget och inte hoppat på nästa direkt utan väntat. Vi flyttade ju hit när jag var gravid och bestämde att allt sånt skulle få vänta! 
 
Men badrummet uppe är ju fruktansvärt och köket & hallen har gräsliga plastmattor. Tapeten i hallen ska vi inte ens tala om 😅 inte tapeterna i vardagsrummet heller! Nåväl. Små små steg ska vi göra nu. Jag älskar ju vårt hem och är taggad på att få ordning på det så småningom! 😁
 
Nu ska vi snart ge oss ut i solen! Mea har med sig cykeln till förskolan och ska cykla hem idag! Hon var minst sagt lite ranglig när vi tog fram den för i år. "HUR KAN JAG GLÖMMA HUR MAN CYKLAR BRA" vrålade hon. Efter idag är självförtroendet förhoppningsvis på topp igen 💪
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0